Upravit stránku
Kváskový podmáslový chléb

Kváskový podmáslový chléb

Často se mě ptáte na recept na kváskový chléb. Můj zatím nejoblíbenější je celožitná cihla sypaná slunečnicí. Ale dětem a manželovi nejvíce chutná PODMÁSLOVÝ CHLÉB. Chléb je krásně vláčný ještě několik dnů po upečení. Pochutná si na něm opravdu každý. Jaké výhody má kváskový chléb a proč mu dát přednost před klasickým chlebem vám píšu níže. 

Beránek z kynutého těsta

Beránek z kynutého těsta

Už jste připraveni na Velikonoce? Já jsem už "trénovala" a zkoušela jsem tohoto beránka z Thermomixu. :-) Recept jsem si trošku upravila. Sice jako beránek moc nevypadá, ale dětem se líbil. :-) Chutná stejně jako mazanec nebo vánočka. :-) Není to žádná výživová pecka, ale k Velikonocům tyto recepty prostě patří. :-)
Jablečný tříbarevný koláč bez cukru

Jablečný tříbarevný koláč

Dostala jsem od mamky domácí jablka, která potřebovala rychlou spotřebu. Tak jsem upekla tento zdravý koláč, který "zdravě" nechutná. :-) Uspěl u celé rodiny. :-) Tak třeba vám přijde tento koláč k chuti. Má spoustu bílkovin, je bez cukru, takže ideální i při redukci váhy. 

Cizrnové muffiny

Hruškové muffiny s cizrnovou moukou

Nedávno jsem vás lákala na cizrnovou bábovku, která měla velký úspěch u mých dětí. A to je co říct, protože nejsou zrovna milovníci sladkého pečení. Dostala jsem od vás spoustu reakcí, že chutnala i u vás doma. Proto jsem se rozhodla zkoušet tuto mouku dál. Tentokrát jsem upekla Hruškové muffiny a opět se po nich zaprášilo. Cizrnovou mouku jsem si oblíbila pro svou oříškovou chuť, která se krásně hodí i do sladkého pečení. Výhodou jsou samozřejmě i nutriční benefity této mouky. 

Cottage bulky

Cottage bulky

Připomínám vám náš oblíbený recept na cottage bulky. Možná ho znáte, ale co kdyby náhodou ne. :-) Já jsem je pekla poprvé před několika lety, ale nějak jsem na ně zapomněla. :-) Je fajn, když jíte pečivo, které chutná dobře a zároveň obsahuje bílkoviny, které je někdy docela složité doplnit v dostatečném množství. A dalším benefitem je jednoduchá a rychlá příprava. :-)

Recept: Bábovka z cizrnové mouky

Bábovka z cizrnové mouky

Poprvé v životě jsem si doma udělala cizrnovou mouku (namlela jsem si sušenou cizrnu a pak ji upražila). V thermomixu se udělala sama. Mouka se dá ale běžně koupit. Tato mouka mě mile překvapila, protože nebyla v těstě vůbec poznat.

Bábovku jsem chtěla co nejvíce připravit do tradiční podoby, aby chutnala i mým dětem, které jen tak něco nesní. Proto jsem volila kompromis. Jelikož po chvilce 3/4 bábovky zmizelo, tak soudím, že všem chutnala. Ale raději jsem pomlčela o tom, že se nejedná o tradiční bábovku jako od babičky. :-) 

RECEPT: Ovesná kaše s jablkem a cuketou

RECEPT: Ovesná kaše s jablkem a cuketou

Čím víc klesá venkovní teplota, tím více dostávám po ránu chuť na teplou kaši. K té dnešní variantě jsem se odhodlávala možná rok a stále mě nelákalo ji zkusit. Až dneska poprvé. :-) Musím říct, že jsem se obávala naprosto zbytečně. Chuť předčila mé očekávání. A v čem je tato kaše speciální?

Je v ní cuketa. Ano, čtete správně. 🤔🙈 Díky tomu, že má cuketa neutrální chuť, krásně se hodí i do sladkých receptů. Díky tomu, že má cuketa minimální energetickou hodnotu a zároveň spoustu vlákniny, nabyde na objemu a zasytí vás toto jídlo na hodně dlouhou dobu. I přes celkovou malou energetickou hodnotu máte vrchovatý talíř, se kterým budete zápasit, abyste to všechno dokázali sníst. :-) Tentokrát jsem cuketu použila v kombinaci s jablkem a skořicí a nemělo to chybu. Příště zkusím zase jinou variantu. :-)

Domácí čokoládové křupavé müsli

Domácí čokoládové křupavé müsli

Často dostávám otázky typu: "Mohu jíst müsli když chci hubnout? Ano či ne?"

Kupované müsli často obsahuje obrovské množství přidaného cukru a tuku. Proto se nedá obecně považovat mezi nejvhodnější snídaně. Určitě se dá v obchodě objevit i takové, které si můžeme dovolit i při hubnutí, ale nesmíme zapomínat na čtení etiket. Vždy je důležité sledovat nejen energetickou hodnotu výrobku, ale koukejte i na množství sacharidů a kolik z toho tvoří cukry (vždy by přidaných cukrů mělo být co nejméně). Ideálně do 10 g ve 100 g. Dále sledujte i obsah tuků (maximálně do 15 g ve 100 g). A  také je důležitá vláknina (ideálně nad 10 g ve 100 g). Tomuto popisu odpovídá např. Super müsli od Emco - bez přidaného cukru. 

Ale stejně nejlepší bude, když si doma připravíte müsli sami. Můžete ovlivnit výslednou chuť i energii. Toto müsli je krásně křupavé, i když v něm není žádný přidaný cukr. A proč to tak je? Obsahuje vaječné bílky, které když se upečou s vločkami v troubě, tak celá směs krásně zkřupne. 

Borůvkový koláč s drobenkou - bez mouky

Tvarohový koláč s ovocem a drobenkou - bez mouky

Borůvky jsou pro mě velká vzácnost. Mám je strašně ráda nejen pro svou chuť, ale i pro své blahodárné účinky. Mám ráda klasickou metýnku s tvarohem a borůvkami, ale stejně nejradši mám právě tu tvarohovou náplň a borůvky, těsto moc nemusím. Proto jsem se rozhodla, že upeču buchtu přesně tak, jak mě nejvíc chutná - bez těsta a se spoustou náplně. :-) Tím pádem se jedná o skvělý koláč, po kterém rozhodně nepřiberete. :-) Málo energie, spousta bílkovin a zaručeně skvělá chuť. Tak co na ni říkáte? Kdo vyzkouší? 

Nahoru