Upravit stránku

INGREDIENCE:

Na přípravu pohanky (pro 4 porce):

  • 250 g pohanka lámanka
  • 1 velká cibule
  • česnek (já dávám asi 7 stroužků, někdy i více podle chuti)
  • sůl, pepř
  • přepuštěné máslo

Pomazánka

  • uvařená pohanka
  • jakákoliv restovaná  nebo pečená zelenina - já to mám bez práce, mám ji zavařenou ve sklenici - recept zde
  • 3-4 stroužky česneku
  • sůl, pepř
  • lžíce lahůdkového droždí (pro dochucení a zvýšení bílkovin)
  • sterilovaná okurka (nakrájená na malé kostičky)

POSTUP:

Na přepuštěném másle si zpěníme najemno nakrájenou cibulku, následně přidáme česnek, který restujeme krátce, aby nezhořkl. Pohanka má svou specifickou chuť, podle mě je potřeba ji trochu "přebít" česnekem, kterého používám opravdu hodně. Poté přidáme pohanku, kterou jsme si předtím propláchli horkou vodou. Vše na sucho promícháme a krátce restujeme pohanku s cibulí a česnekem. Asi po 2 minutách restování zalijeme horkou vodou (asi 1-2 cm nad okraj pohanky) a dochutíme solí a pepřem. Pánev přikryjeme pokličkou a necháme asi 5 minut vařit na nízký stupeň. Poté promícháme a necháme pohanku pod pokličkou dojít. Za pár minut je pohanka měkká.

Vše smícháme a rozmixujeme ponorným mixérem. Namažeme na chleba - já jsem zvolila domácí večerní chlebík a posypeme strouhaným parmazánem. Ozdobíme čerstvými bylinkami.

Jak pohanka léčí?

  • pomáhá při potížích s žilním onemocněním, křečových žilách, ulevuje při hemeroidech
  • snižuje riziko trombózy, mozkové mrtvice a infarktu
  • rutin v pohance pomáhá při všech cévních onemocněních, zánětech všeho druhu a krvácení z dásní a nosu
  • posiluje imunitní systém
  • zlepšuje trávení
  • preventivně působí proti revmatickým chorobám a artritidě
  • působí na regulaci krevního oběhu
  • napomáhá odbourávání cholesterolu v krvi, snižuje vstřebávání cholesterolu z potravy
  • významný zdroj vlákniny, vitamínů a minerálních látek
Nahoru