Upravit stránku

INGREDIENCE:

Těsto:

  • celozrnná žitná mouka 100 g
  • celozrnná špaldová mouka 100 g
  • kefírové mléko 200 g nebo 150 g bílého jogurtu
  • olivový olej 3 polévkové lžíce
  • sůl ½ lžičky

Náplň:

  • 2 balíčky mraženého listového špenátu (případně spařeného čerstvého špenátu)
  • vejce 2 ks
  • sýr cottage 200 g 
  • mozzarella 125 g
  • česnek 7 stroužků (množství zvolte podle své chuti)
  • sůl, pepř, muškátový ořech (není podmínkou)

POSTUP:

Nejdříve si připravíme z mouky, oleje, soli a jogurtu (kefíru) těsto. Vše důkladně rukou prohněteme, zabalíme těsto do folie a necháme alespoň hodinu v lednici odležet. Nechtělo se mi dělat těsto ručně, tak jsem to dala za úkol domácí pekárně a za chviličku bylo hotové těsto. Celkové množství těsta nám postačí na celý plech nebo na 2 dortové formy.

Těsto doporučuji vyválet přes mikrotenovou fólii nebo přes pečící papír, aby se nelepilo a nemuseli jsme používat mouku navíc.  Do předehřáté trouby (180 °C) vložíme samotné těsto a pečeme 10 minut. 

Než se nám korpus předpeče, připravíme si špenátovou náplň. 

Mražený špenát necháme povolit a vymačkáme z něho přebytečnou vodu. Cottage sýr rozmixujeme ponorným mixérem s vajíčky a vlijeme do špenátu zbaveného vody. Přidáme rozmačkaný česnek a dochutíme solí a pepřem a vše promícháme.  

Na předpečený korpus poklademe špenátovou směs a dáme péct na cca cca 30-40 min. při 180°C.

Hotový koláč posypeme strouhaným parmezánem. 

Přeji dobrou chuť. 

Fotogalerie

  • špenátová pizza příprava těsta
  • špenátová pizza příprava těsta
  • špenátová pizza příprava
  • špenátová pizza příprava
  • špenátová pizza fitness
  • špenátová pizza fitness nízké kalorie
  • špenátová pizza fitness nízké kalorie
  • špenátová pizza fitness nízké kalorie
  • špenátová pizza fitness nízké kalorie
Nahoru